Anunț

Direcția de Sănătate Publică Județul Teleorman, cu sediul Alexandria, str.Av.Alexandru Colfescu nr. 79, jud. Teleorman, organizează concurs pentru ocuparea unei funcții contractuale vacante în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/ 28.10.2022, respectând prevederile OUG 34/2023  și aprobarea Memorandumului cu tema: ,,Aprobarea organizarii concursurilor in vederea ocuparii posturilor vacante/temporar vacante din cadrul unitatilor subordonate Ministerului Sanatatii si din cadrul aparatului de lucru al acestuia „ prin adresa Ministerului Sanatatii, Directia Personal si Structuri Sanitare – Biroul Drepturi Salariale nr. DPSS 3148/2023,  după cum urmează:

 

DENUMIREA POSTULUI:  Asistent medical (PL) debutant medicina generala

NUMĂRUL POSTURILOR: 1 post vacant

NIVELUL POSTULUI: funcție de execuție

COMPARTIMENT/STRUCTURĂ: Laboratorul de diagnostic si investigare in sanatate publica – Chimie sanitara si toxicologie

DURATA TIMPULUI DE LUCRU:  7 ore pe zi;  35 de ore pe săptămână

PERIOADA: nedeterminată

 

Condiţiile generale de participare sunt cele prevăzute de art. 15 la H.G. nr. 1336/ 28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Pentru a ocupa un post contractual vacant candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale, conform art. 15  al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336/ 28.10.2022:

  • are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  • cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  • nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  • nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

 

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei contractuale stabilite pe baza atribuțiilor corespunzătoare postului, sunt:

Studii:

  • diploma de scoala sanitara postliceala sau echivalenta, sau diploma de studii postliceale prin echivalare conform HG nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolventilor liceelor sanitare, promotiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare, in specialitatea medicina generala;
  • diploma de bacalaureat

Vechimea în muncă: fara vechime

 

Pentru înscrierea la concurs candidații vor depune un dosar care va conține următoarele documente:

 

  • a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 a Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual;
  • b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  • c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  • d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  • e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  • f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  • g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  • h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  • i) curriculum vitae, model comun european;
  • j) certificat de membru al Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, vizat la zi si valabil la data concursului;
  • k) adeverinta de participare la concurs eliberata de Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania.

 

 

CALENDARUL DE DESFASURARE A CONCURSULUI CE VA FI ORGANIZAT LA SEDIUL INSTITUTIEI:

 

Nr. crt. Activităţi Data
1. Publicarea anuntului 17.07.2023
2. Data limita pentru depunerea dosarelor de participare la concurs la adresa: Direcția de Sănătate Publică Județul Teleorman, cu sediul Alexandria, str.Av.Alexandru Colfescu nr. 79, jud. Teleorman. 31.07.2023, ora 15.00
3. Selecţia dosarelor de către membrii comisiei de concurs 02.08.2023, ora 15.00
4. Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor 03.08.2023, ora 13.00
5. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei  dosarelor 04.08.2023, ora 13.00
6. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 07.08.2023, ora 13.00
7. Susţinerea probei scrise 21.08.2023, ora 10.00
8. Afişarea rezultatului probei scrise 22.08.2023, ora 10.00
9. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele probei scrise 23.08.2023, ora 10.00
10. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 23.08.2023, ora 16.00
11. Susţinerea interviului 24.08.2023, ora 10.00
12. Comunicarea rezultatelor după susţinerea interviului 24.08.2023, ora 16.00
13. Depunerea contestaţiilor privind rezultatul interviului 25.08.2023, ora 14.00
14. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 28.08.2023, ora 13.00
15. Afişarea rezultatului final al concursului 28.08.2023, ora 15.00

 

 

 

 

 

BIBLIOGRAFIA
la concursul organizat în vederea ocupării postului vacant de Asistent medical (PL) debutant medicina generala

 

  1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de  asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, actualizata.
  2. Ordinul M.S. nr. 1078/2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare și a structurii organizatorice ale direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București.
  3. Ordinul M.S. nr. 1761/2021 pentru  aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia.
  4. Ordinul M.S. nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitățile medicale.
  5. HGR nr. 974/2004 pentru aprobarea Normelor de supraveghere, inspecţie sanitară şi monitorizare a calităţii apei potabile şi a Procedurii de autorizare sanitară a producţiei şi distribuţiei apei potabile.
  6. Tratat de microbiologie clinică, Buiuc Dumitru, Negut Marian, Editura Medicală , 1999.
  7. Ghid de prelevare alimente – INSP – 2017.

 

 

 

TEMATICA
la concursul organizat în vederea ocupării postului vacant de Asistent medical (PL) debutant medicina generala

  1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de  asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, actualizată.

    – Exercitarea profesiei de asistent medical generalist ( Dispoziții generale, Nedemnități și incompatibilități, Autorizarea exercitării profesiei, Răspunderea disciplinară).
  2. Ordinul M.S. nr. 1078/2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare și a structurii organizatorice ale direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București.

– Atribuțiile specifice personalului în domeniul activității Laboratorului de diagnostic și investigare în sănătate publică ( diagnostic microbiologic , chimie sanitara si toxicologie ).

  1. Ordinul M.S. nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia.
  • Curățarea
  • Dezinfecția
  • Sterilizarea
  • Metode de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia
  • Controlul respectării normelor de igienă prin teste de salubritate.

 

  1. Ordinul M.S. nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitățile medicale.

– Tratarea si eliminarea deșeurilor rezultate din activitățile medicale ( Clasificări, Ambalarea deșeurilor medicale, Stocarea temporară a deșeurilor rezultate din activitățile medicale , Transportul deșeurilor rezultate din activitățile medicale, Instruirea și formarea personalului ).

 

  1. HGR nr. 974/2004 pentru aprobarea Normelor de supraveghere, inspecţie sanitară şi monitorizare a calităţii apei potabile şi a Procedurii de autorizare sanitară a producţiei şi distribuţiei apei potabile.

– prelevarea și transportul  probelor de  apa potabila.

 

  1. Tratat de microbiologie clinică, Buiuc Dumitru, Negut Marian, Editura Medicală , 1999
    – Prelevarea și transportul probelor de exudat nazo-faringian, urină, materii fecale, sânge, secreții uretrale, vaginale și spute pentru examenul de laborator.
  2. Ghid de prelevare alimente – INSP – 2017
    – prelevarea și transportul  probelor de  alimente

 

Informații suplimentare se pot obține de la sediul institutiei, de pe website: www.dsptr.ro, persoană de contact:  Bene Carmen funcția  Șef Birou RUNOS , având numărul de telefon : 0247.311.221, interior 26.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,
FLORENTINA ANCU

SEF BIROU RUNOS,
CARMEN BENE

 

DOCUMENT ATAȘAT